frequently asked questions

Looking for more information? Do you have a question? We may already have the answer for you, right here! 

Basic info

When can I watch the films?

MOOOV opens their virtual doors on 20 April and will end on 3 May. So for two weeks you can explore (un)(discovered) stories and enjoy the best cinema from all corners of the earth on our digital platform. Ticket sale starts on 16 April. 

Can I watch a film at any time during the festival?

To evoke the atmosphere of a ‘real life’ festival we have chosen to schedule films on certain hours and at certain hours, just like we would in the cinema halls. Keep in mind that all the films play at least twice during the festival, so if one date does not work out, check if the film will be screened again in the following days. Each film screening has a starting point and an endpoint, during these points you can start the film whenever you want and watch it until the end. Once you have surpassed the originally scheduled endpoint you cannot start the movie. In other words: make sure you start watching a movie within its scheduled time slot! 

  • E.g. We schedule a film 20h00 and it ends at 22h00, it is entirely possible to then start the film at 21h55 and watch it until the end. Starting thr film at 22h00 however is no longer possible.
  • Attention! If you refresh the page or close the tab you are watching the film on after the endpoint, you won’t be able to restart the film 
  • Our advice? Start the movie at the same time as the scheduled starting point, that way you can guarantee yourself a seamless experience! 
Which films can I choose from?

The selection of films, with their time slots and virtual location, can be found here

Do the films have subtitles?

All of the films have either Dutch or English subtitles, sometimes you can choose between both. See our programme to find out which language the subtitles will be for which film. How to change the subtitle to your preferred language? Scroll down to ‘Personal Preference’

I don’t live in Belgium. Can I also watch the films?

Unfortunately, MOOOV is only permitted to share films within the borders of Belgium, so MOOOV’s platform uses geoblocking, this means that it is only possible to watch the films if you are in Belgium.

Ik wil graag een talk volgen, hoe doe ik dat?

Dat kan je doen door op onze site te klikken op 'online festival'. Daarna klik je op de grote blok met daarin 'progammaschema'. Je gaat naar het programma van vandaag en klikt op de voorstelling. Als je dat nu al doet, krijg je onderaan de melding 'sorry, deze voorstelling is nog niet open'. Kom terug wanneer de show beschikbaar is'. Om 19u30 zal je daar zien staan: 'kijk de film' of 'naar de voorstelling'. Je kan dan op die knop klikken en komt rechtstreeks in het programma terecht.

Gesprekken zijn gratis en hoef je dus niet te reserveren.


Tickets

How do I buy a ticket?

Check our step-by-step instructions

With every film you will see a ‘Buy Ticket’ button. When you click this a ticket will be added to your basket. Once you have added all the screenings you want to watch you can pay. We accept credit card, bancontant, paypal and Apple Pay.

Do you have a code for a free ticket? Enter the code during the payment process and it will be deducted from your basket total immediately.

You can buy the festival pass here.

Hoe koop ik een ticket met een festivalpas?

1. Koop hier een festivalpas

2. Met een festivalpas kan je voor elke voorstelling van ons festival 1 ticket reserveren. Vooraleer je dus een film wil kijken, reserveer je eerst een ticket voor die voorstelling.

3. Na aankoop van een festivalpas ontvang je in je mailbox een persoonlijke code. Deze code heb je nodig telkens je een ticket wil reserveren.

4. Wanneer je je eerste ticket wil reserveren, wordt gevraagd om een account aan te maken. Gebruik hiervoor hetzelfde mailadres als waarmee je een festivalpas koopt. Kies een persoonlijk wachtwoord. Dit is niet de code die bij je festivalpas hoort maar een persoonlijk wachtwoord dat je makkelijk kan onthouden.

5. Bij het reserveren van een ticket met festivalpas geef je in de ticketmodule achter ‘afrekenen met festivalpas’ aan dat je 1 ticket wil. Klik op ‘toevoegen aan winkelmandje’.

6. In de volgende stap van de reservering wordt gevraagd jouw persoonlijke festivalpascode in te geven. Klik daarna op ‘check out’ en het ticket is aan jouw account toegevoegd. Je vindt het dan terug bij ‘mijn tickets’.

Bekijk hier het hulpdocument

When can I buy a ticket?

Ticket sale starts on 16 april. So you can buy your ticket long beforehand or on the day of the screening itself. Tickets can be bought 15 minutes before the endpoint of a film screening. You can start the film 5 minutes before the endpoint.

What does a ticket cost?

Once film screening is a single ticket, which costs €8.

But to really dive into our festival we recommend a festivalpas, which costs €35 and means you can watch ALL the films at the festival. Once you purchase a festivalpas you will receive a personalised voucher code in you email, which allows you to access all the film screenings. 


Watching a film

How can I watch my movie on my TV via my smartphone or laptop?

There are several options for this.

  • The easiest way is to watch with a smart TV.
  • Don't have one, but do you have Chromecast or AirPlay? Everything is possible.
  • No smart TV, chromecast or AirPlay, but still like to watch the movies on your TV screen? This is possible if you have a laptop with HDMI input. Connect your laptop to the TV with the HDMI cable from your decoder (the "tray" of your provider). Here you can see how to do that again.
  • Can't you immediately see your computer screen on your TV? Then search for the correct HDMI channel via the menu button on the remote control of your TV.
Help, het casten lukt niet!

Voor de film spelen nog een trailer en eventueel een intro, bij casten start de film niet automatisch op. Start pas met casten bij aanvang van de hoofdfilm voor een vlekkeloze vertoning. 

Het casten van de ondertitels stuur je aan via het toestel van waaruit je cast (dus vanaf je smartphone, tablet of computer). Selecteer je ondertiteltaal en grootte op dat toestel. Je kan deze selecties niet maken op je TV. Maar ook dan gebeurt het dat ondertitels niet mee door komen naar je tv. Het gaat hier over een probleem met chrome cast en niet met het festivalplatform.


Let op:

  • Je moet hiervoor de chrome browser gebruiken, een andere browser werkt niet.
  • Dit is technisch niet de beste of meest gebruikersvriendelijke manier van kijken. Met Chrome cast ontstaan er vaker verbindingsproblemen of conflicten met de ondertitels.
You’re on the sofa waiting for the film to start but nothing is happening…What can you do?
  • Make sure you have stable internet connection, you can check the speed of your connection with this link
  • The speed of your internet should be at least 15mbps for everything to run smoothly
What if my internet connection is too slow?
  • First, try rebooting your router. The router was placed in your house when your internet provider set up your WiFi. Turn off the router for a moment and then turn it on again. There is a good chance that the connection is better now.
  • Still won't load the movie? Then adjust the video quality. You do this in the player of the film itself by clicking on the gear wheel and choosing "low". This way your movie will load faster. However, the image quality is slightly less.
  • What you can also do is press the pause button of the movie and wait for a while. In the time bar of the player, you can see the loading progress. If the bar has moved a bit, you can start the movie again.
  • Still not working? On our website you can contact our helpdesk directly via the speech bubble that appears.
Hoe vernieuw ik mijn pagina als die vastloopt?

Dat doe je door boven op de webpagina te klikken op het ronde pijltje ↻.
Zo laad je de pagina opnieuw in mocht die zijn blijven steken. 

Personal preference

You can adjust settings in the player to accommodate your personal preference.

Lagauge of subtitles:

In the player you will see a button in the shape of a gear icon. When you click this you will see the available subtitles (see image left) Some films only have Dutch subtitles, some only English and other give you the choice between both Dutch and English. Our programme tells you which films have what subtitles. 

Subtitle style:

Are the subtitles too small for you to read? You can adjust the size, once you do this the subtitles will remain in that size every time you screen a film. Of course if you want to hange the again, that is always possible.

How do you adjust the size? Go to the gear icon in the polayer, click on this and a popup will appear, with‘video quality’ and ‘subtitles’. ‘Subtitles’ also has a gear icon. Click on this. Here you can adjust the size again (see image 3)



Do you have a question that you could not find here?
helpdesk@mooov.be