Een antwoord op veel gestelde vragen

Hieronder geven we een aantal tips om het kijken naar Zebracinema online aangenamer te maken of om je te helpen mocht je een probleem ondervinden.

Wanneer kan je de films van Zebracinema online bekijken?

Vanaf januari starten we met een nieuwe formule. Elke twee maanden bieden we jullie 10 toppers aan van de voorbije Zebracinemaseizoenen. Deze 10 films zijn twee maanden permanent beschikbaar voor jullie. Je kan ze dus bekijken wanneer je maar wil vanaf de eerste dag van de maand tem de laatste dag van de daaropvolgende maand. Starten van een film kan vanaf middernacht op dag één tot 23u50 op de laatste dag. Van zodra je een film hebt opgestart, is hij de daaropvolgende 48u nog voor je beschikbaar. Daarna is je kijktijd afgelopen. Start je pas met kijken op de laatste beschikbaarheidsdatum (de laatste dag van de 2de vertoningsmaand dus), dan is de film enkel nog die dag beschikbaar voor je. Heropstarten na middernacht is dan niet meer mogelijk.

 
Kan ik de films ook in Nederland bekijken?

Niet alle films mogen wij vertonen buiten de grenzen van België. We zijn dus gebonden aan wat ze ‘geoblocking’ noemen. Bij de films die wel beschikbaar zijn voor kijkers in Nederland staat dit expliciet vermeld.

 
Hoe kan ik de films bekijken?

Hiervoor zijn er meerdere mogelijkheden. 

  • Het makkelijkst is kijken met een smart-tv.
  • Heb je die niet, maar beschik je over chromecast of AirPlay? Het kan allemaal.
    • Hou er wel rekening mee dat het casten naar oudere tv-toestellen problemen kan opleveren.
    • Je moet hiervoor de chrome browser gebruiken, een andere browser werkt niet.
    • Dit is technisch niet de beste of meest gebruikersvriendelijke manier van kijken. Met Chrome cast ontstaan er vaker verbindingsproblemen of conflicten met de ondertitels.
  • Geen smart-TV, chromecast of AirPlay maar kijk je toch graag naar de films op je tv-scherm? Dat kan als je over een laptop met HDMI-ingang beschikt.
    • Sluit je laptop met de HDMI-kabel van je decoder (het ‘bakje’ van je provider) aan op de tv. Hier kan je nog eens zien hoe dat moet.
    • Krijg je je computerscherm niet meteen in beeld op je TV? Zoek dan via de menuknop op de afstandsbediening van je TV naar het juiste HDMI-kanaal. 
 
Wil je film niet starten?

Wat kan er aan de hand zijn?

  • Check je internetverbinding via deze link Je internetsnelheid moet minimum 15Mbps zijn om vlot te kunnen kijken.

Wat doe ik als mijn internetverbinding te traag is?

  • Probeer eerst je router opnieuw op te starten. De router werd geplaatst in jouw huis toen je internetprovider jouw wifi in orde bracht. Zet de router even uit en zet hem daarna weer terug aan. De kans dat de verbinding nu beter is, is groot.

Wil de film nog steeds niet laden?

  • Pas dan de videokwaliteit aan. Dit doe je in de player van de film zelf door op het tandwieltje te klikken en te kiezen voor ‘low’. Op deze manier zal jouw film sneller laden. Wel is de beeldkwaliteit dan iets minder.
  • Wat je ook kan doen is de pauzeknop van de film indrukken en even wachten. In de tijdsbalk van de player zie je de voortgang van het laden. Is de balk een eindje opgeschoven, dan kan je de film terug starten.
  • Lukt het nog steeds niet? Op onze website kan je via het tekstballonnetje dat verschijnt, rechtstreeks onze helpdesk contacteren.
 
Help, de ondertitels zijn te klein

Vind je de ondertitels te klein? Dan kan je die zelf groter zetten.

  • In de player van de film zie je rechtsonder een tandwieltje. Als je hierop klikt, springt een popup open met daarin ‘video quality’ en ‘subtitles’.
  • Naast subtitles staat ook een tandwieltje. Klik hierop. Je kan dan de grootte van de ondertitels kiezen.
 
Heb je een vraag die je hier niet terugvond?

Stuur je vraag naar helpdesk@mooov.be. We beantwoorden je vraag dan ten laatste tijdens de daaropvolgende werkdag.